Działania reklamowe w Internecie dla lokalnych firm.

pozycjonowanie stron Rybnik

Zdecydowana większość małych, lokalny firm, nie zdaje sobie nawet sprawy, jak potężnym medium reklamowym jest firmowa strona internetowa. Wiele z tych firm, w dalszym ciągu błędnie stawia jedynie na tradycyjne formy reklamy, czyli wszelkiego rodzaju banery reklamowe, czy też drobne ogłoszenia w lokalnej prasie. Trzeba tutaj więc powiedzieć jasno i wyraźnie, iż dobrze przygotowana strona internetowa, która w dodatku będzie dobrze rozreklamowana w sieci, będzie skutecznym narzędziem w pozyskiwaniu klientów do firmy. Szczególnie teraz, kiedy w dobie internetyzacji społeczeństwa, praktycznie każdy z nas korzysta na co dzień z wyszukiwarki, szukając. Zresztą, skoro my sami szukamy czegoś w Internecie, zanim to kupimy, to dlaczego inni mieliby roić inaczej.

Przygotowanie firmowej strony www.

przygotowanie firmowej strony internetowejJeśli jakaś firma jeszcze nie posiada swoje firmowej strony www, to natychmiast powinna się tym zagadnieniem zająć, bowiem w XXI wieku firma bez strony internetowej to praktycznie to samo czy grzyb bez kapelusza. Koszty utrzymania strony nie należą do najwyższych, aczkolwiek samo jej zrobienie może już kosztować dość sporo. Poniżej prezentujemy zestawienie kosztów związanych z wdrożeniem strony oraz jej rocznym utrzymaniem.

Koszty przygotowania i wdrożenia firmowej strony internetowej

  • wykonanie strony internetowej: 500-1500 PLN
  • zakup serwera: 200 – 500 PLN (w promocji można serwer kupić nawet za 5 pln, aczkolwiek warto dokładnie poczytać regulamin)
  • zakup domeny: w większości przypadków będzie to w graniach 15-30 pln

Łącznie więc możemy tutaj ponieść koszty w przedziale od 715 PLN do 2030 PLN. Oczywiście są to kwoty umowne i zawsze może się okazać, iż znajdziemy ofertę tańszą, lub droższą.

Roczne utrzymanie strony firmowej

  • Utrzymanie serwera: 200-500 PLN
  • Obsługa techniczna serwera: 0 – 500 PLN
  • Utrzymanie domeny: w granicach 50-123 PLN

Widzimy więc, iż późniejsze utrzymanie strony internetowej wcale nie jest tak kosztowne. Do ceny możemy doliczyć sobie także certyfikat ssl, który obecnie w świetle przepisów RODO, będzie niezbędny w celu zaszyfrowania danych wysyłanych poprzez strony od naszych klientów.

Reklama strony w sieci.

reklama strony w sieciSkoro mamy już gotową stronę to warto zająć się teraz jej promocją. Tutaj nie ma co się oszukiwać, wszyscy korzystamy z wyszukiwarki Google, i to właśnie do jej potrzeb musimy naszą stronę dostosować, a następnie w jej wynikach wyszukiwania osiągnąć dobre pozycje, aby potencjalni klienci mogli znaleźć naszą ofertę i z niej skorzystać. Sama reklama w internecie to proces dość złożony, bowiem w pierwszej kolejności, trzeba będzie określić zestaw słów kluczowych, czyli zapytań, jakie będą użytkownicy kierować do wyszukiwarki, dla jakich chcemy aby nasza strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo ważny proces, bowiem zajmując się naprawą pojazdów samochodowych, nie chcemy przecież aby nasza strona pojawiała się w wynikach dla zapytań związanych z kupnem butów. Jeśli precyzyjnie określimy docelową grupę odbiorców i słowa kluczowe, to z całą pewnością wykonawca usług pozycjonowania będzie w stanie osiągnąć zadowalające efekty. Dobrze zrealizowane w tym przypadku pozycjonowanie w Rybniku będzie w stanie zagwarantować nam przypływ klientów lokalnych, których w żadnym razie nie udałoby się nam pozyskać poprzez tradycyjne kanały reklamowe.

Jednym słowem, reklama strony w Internecie jest na chwilę obecną elementem wręcz niezbędnym, jeśli chcemy regularnie poziom efektywności przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *