Jak prowadzić pozycjonowanie lokalne swojej strony internetowej?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej, współcześnie wymaga posiadania własnej strony internetowej. Za jej pośrednictwem można się bardzo skutecznie komunikować z potencjalnymi klientami, prezentując ofertę swoich produktów bądź też usług. Warunkiem jest jednak zapewnienie, aby strona była odpowiednio widoczna w wyszukiwarce internetowej, aby klienci mogli na nią trafić. W tym celu prowadzone jest pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania. Najlepiej jednak na samym początku przeprowadzić pozycjonowanie lokalne, choć trzeba zwrócić uwagę na fakt, iż nie w każdej branży będzie się takie działanie sprawdzać.

Kiedy warto przeprowadzać pozycjonowanie lokalne?

Przeprowadzanie pozycjonowania lokalnego, czyli skupione na grupie docelowej, klientów o ograniczonym obszarze zamieszkania, jest opłacalne tylko w pewnych warunkach. Przede wszystkim w sytuacji, kiedy nasz produkt, czy też wręcz usługa, raczej nie może być świadczona na zbyt rozległym terenie. Przykładem mogą być chociażby usługi ogólno budowlane. W takim przypadku, mało kto będzie ściągać firmę z drugiego końca kraju, do postawienia ogrodzenia, czy też do remontu mieszkania. Wyjątkiem będą tutaj duże korporacje budowlane, które będą faktycznie prowadzić oddziały w wielu miastach i świadczyć w nich swoje usługi. W pozostałych przypadkach, czyli małych i średnich firm, o lokalnym zasięgu działania, skuteczną formą działania będzie właśnie pozycjonowanie lokalne. Warto tutaj przyjrzeć się nieco bliżej kwestii działań w tym zakresie, bowiem może się okazać, iż takowe działania jesteśmy w stanie przeprowadzić nawet samodzielnie. Niekoniecznie decydując się na usługi agencji marketingowej, czy też specjalisty z branży SEO.

Jak przeprowadzić pozycjonowanie lokalne?

Zakładając z góry, iż strona internetowa jest prawidłowo przygotowana i zoptymalizowana do prac związanych z pozycjonowaniem lokalnym, można będzie w kilku prostych krokach zadbać o poprawę jej widoczności w wynikach lokalnych wyszukiwania Google. Przede wszystkim, warto wyszukać najbardziej popularne portale ogłoszeniowe i miejskie z danego miasta. Większość z nich będzie prowadzić katalogi firm działających w regionie i pozwoli nawet na zamieszczenie odnośnika do naszej strony.

Uwaga: dodając wpisy w katalogach firm, należy zwrócić uwagę na poprawność danych teleadresowych. Będzie się to przekładać na wyświetlanie naszej wizytówki Google na mapach w wynikach wyszukiwania.

Większość takich wpisów będziemy mogli zamieścić zupełnie bezpłatnie. Do tego warto także przejrzeć lokalne fora internetowe. Zakładając na nich konto, będziemy mogli brać udział w dyskusji, jednocześnie zostawiając w sygnaturze informacje o swojej działalności. Jeśli będziemy brać udział w dyskusjach rzeczowo i damy się poznać jako fachowcy w danej branży, z całą pewnością w pewnym momencie, takie forum także będzie źródeł potencjalnych klientów dla naszej firmy.

Podsumowanie

Jednym słowem prowadząc na przykład lokalne pozycjonowanie Żory, przy odpowiednim przygotowaniu strony, będziemy w stanie samodzielnie zapewnić jej odpowiednią widoczność w wynikach wyszukiwania. Jeśli jednak nie mamy czasu się tym zajmować wystarczy nam znaleźć lokalną firmę, gdzie specjalista ds. SEO, zadba o wszystkie szczegóły i przeprowadzi odpowiednie działania, które pozwolą osiągnąć wysoki poziom widoczności w sieci internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *