Naprawa siłowników w pojazdach samochodowych.
Wszelkiego rodzaju siłowniki w przemyśle motoryzacyjnym wykorzystywane są przede wszystkim w pojazdach ciężarowych, aczkolwiek w niektórych przypadkach możemy się z nimi zetknąć także w pojazdach osobowych. Generalnie jednak zakładamy iż mowa będzie o dużych siłownikach w pojazdach ciężarowych, wykonujących poważne zadania, takie jak na przykład stabilizacja pozycji pojazdu z dźwigiem samowyładowczym HDS, czy też praca wywrotki samochodowej. Istotnym będzie tutaj więc zapewnienie dogodnych warunków pracy siłownika, który powinien mieć dostarczone sprężone powietrze pod odpowiednim ciśnieniem oraz o odpowiednim poziomie wilgotności.
Warunki pracy siłowników.
Aby zagwarantować siłownikom odpowiednie warunki pracy, należy przede wszystkim pamiętać, iż istotnym elementem będzie tutaj prawidłowa praca całego układu pneumatycznego, w skład którego wchodzić będzie kompresor, odpowiednie przewody ciśnieniowe, jak również niezbędny osuszacz powietrza. szczególnie ten ostatni element będzie wywierać duży wpływ na jakość pracy siłowników oraz ich bezpieczeństwo. Chodzi tutaj o to, iż wilgotność powietrza podawanego do siłowników nie powinna przekraczać 22%, bowiem przy wyższych poziomach wilgoć będzie nie tylko powodować obniżenie wydajności pracy siłowników, ale także przyczyniać się do pojawiania się korozji na ich powierzchni. Tutaj zaś jakiekolwiek uszkodzenia powierzchni siłownika będą automatycznie prowadzić do obniżenia wydajności pracy, oraz do całkowitego uszkodzenia. dlatego też, tak ważnym aspektem jest aby osuszacz powietrza w układzie pneumatycznym działał w stu procentach sprawnie, gwarantując nam odpowiednio wysoki poziom jakości działania siłowników a tym samym zwiększając znacznie ich żywotność.
Uszkodzenia siłowników i ich naprawa.
Ostatecznie jednak, może zdarzyć się tak, iż nie wychwycimy nieprawidłowej pracy osuszacza powietrza a co za tym idzie, może dojść do pojawiania się korozji na jego powierzchni. W takich przypadkach, warto działać jak najszybciej, bowiem w początkowych stadiach korodowania powierzchni możliwa będzie jeszcze regeneracja siłowników poprzez usunięcie uszkodzonej powierzchni i jego napawanie. Potem wystarczy odpowiednie szlifowanie i powierzchniowe utwardzanie, aby skutecznie przeprowadzić regenerację siłownika a tym samym przedłużyć jego żywotność i obniżyć ogólne koszty eksploatacji pojazdu. Niemniej jednak trzeba interweniować jak najszybciej, w momencie, kiedy zauważymy pierwsze niepokojące sygnały mogące świadczyć o jakichkolwiek uszkodzeniach powierzchni siłowników. Im szybciej zareagujemy na niepokojące sygnały, tym mniejszy koszt przeprowadzanej regeneracji będziemy mogli ponieść, co powinno być w tym przypadku kwestią zdecydowanie najważniejszą, wpływającą na obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów ciężarowych.