Poszukaj odpowiedniego klienta

Każda osoba posiadająca jakiekolwiek własne przedsiębiorstwo wie, że klient jest bardzo istotną częścią całego biznesu. Biznes można porównać do maszyny, która zaczyna działać właśnie wtedy, kiedy napędza ją klient. Wtedy to bowiem właściciele czerpią z interesu odpowiednie zyski – można więc powiedzieć, że klient jest takim motorem napędowym każdego biznesu. Niewątpliwie ważne jest więc pozyskiwanie klientów i to ciągłe, regularne. Nie wystarczy przekonać do siebie kilku klientów, którzy po pewnym czasie staną się tak zwanymi klientami „stałymi” – trzeba na nowo poszukiwać i pozyskiwać klientów korzystających z danych usług i nabywających dane towary, ponieważ po pierwsze – nigdy nie mamy pewności, że ci klienci, którzy teraz są naszymi stałymi klientami będą nimi zawsze, a po drugie – nigdy też nie mamy pewności, że nasza działalność nie będzie funkcjonowała o wiele lepiej, jeśli tych klientów będzie znacznie więcej. W zasadzie powinniśmy od razu założyć, że oczywiście będzie lepiej, gdy tych klientów będzie tak wielu, jak tylko będzie to możliwe. I o ile to jest oczywiste, o tyle nie jest już takie oczywiste to, w jaki sposób tych klientów pozyskiwać.

Klient sam do nas nie przyjdzie

Jedno jest pewne – klient raczej sam się do nas nie zgłosi. Klienci mają to do siebie, że lubią być zachęcani przez przedsiębiorców do korzystania z ich usług i kupowania ich towarów, bo zazwyczaj wiążą się z tym jakieś szczególne promocje. Wiadomo, przedsiębiorca musi się odpowiednio postarać, żeby zdobyć klienta i jeszcze bardziej musi się postarać, żeby go przy sobie zatrzymać. Większe korporacje wykorzystują bazy adresowe do pozyskiwania klientów. Czy to dobry pomysł i wystarczające starania? Biorąc pod uwagę fakt, że za bazy adresowe należy odpowiednią sumę zapłacić, to takie starania klient powinien oczywiście docenić. Bazy adresowe dają możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem, na przykład z apteką w przypadku zakładów produkujących leki. Takie zakłady nie produkują leków dla siebie. Nie produkują ich również po to, by pracownicy sprzedawali te lekarstwa na własną rękę, bo jest to ilość zbyt duża. W wielkich zakładach lekarstwa produkuje się hurtowo, jest to więc dla nas niewyobrażalna ilość, a zatem każdy zakład farmaceutyczny powinien współpracować z co najmniej kilkudziesięcioma aptekami i to w różnych miejscach, nawet na rynkach międzynarodowych. Do takich klientów nie jest łatwo dotrzeć, a więc ułatwieniu tego kontaktu służą właśnie bazy adresowe.

Zdobądź numer i zadzwoń

Bazy adresowe zawierają zazwyczaj adresy potencjalnych klientów, w tym przypadku aptek, ale często zawierają również numery do aptek, dzięki którym współpracę nawiązać można szybko i łatwo tylko i wyłącznie za pomocą połączenia telefonicznego. Jakie to proste, prawda? Wystarczą tylko numery do aptek, właściwie tylko kilka z nich, by zapewnić swojej firmie odpowiedni rynek zbytu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *