Siłowniki oraz ich regeneracja

Wykorzystanie siłowników w przemyśle motoryzacyjnym jest bardzo ważne, szczególnie w przypadku pojazdów ciężarowych, aczkolwiek należy zwrócić uwagę, iż w przypadku pojazdów osobowych także znajdziemy różnorodne siłowniki. Na przykład w bagażnikach pojazdów osobowych zawsze przecież będziemy mieli wsparcie ich otwierania poprzez zastosowanie siłownika. Jednakże to w pojazdach ciężarowych znajdziemy największe rozmiarowo siłowniki, oraz największą ich ilość. Zobaczmy zatem w jakich okolicznościach dochodzi do ich uszkodzenia, oraz w jaki sposób można uniknąć ponoszenia wysokich kosztów związanych z wymianą na nowe siłowniki.

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń siłowników.

Jedną ze zdecydowanie najczęściej występujących przyczyn uszkodzeń siłowników w pojazdach ciężarowych jest ich korodowanie powodowane nadmiernym poziomem wilgoci w sprężonym powietrzu podawanym do siłowników. Dzieje się tak najczęściej przez wzgląd na problemy w działaniu osuszacza powietrza w całym układzie pneumatycznym. W tym przypadku zadaniem osuszacza jest obniżenie poziomu wilgotności powietrza w całym układzie pneumatycznym do poziomu co najmniej 21%, który nie będzie stanowić zagrożenia korozją, dla elementów metalowych. W przypadku wadliwego działania poziom wilgotności będzie wyższy a co za tym idzie, zarówno siłowniki, jak również inne elementy wykorzystujące sprężone powietrze, czyli na przykład zaciski hamulcowe, będą narażone na korozję, oraz ich praca będzie mniej wydajna. Dlatego też, podstawą bezpieczeństwa siłowników w kwestii zagrożenia korozją, będzie sprawny osuszacz powietrza w układzie pneumatycznym.

Naprawa siłowników oraz ich wymiana na nowe.

W wielu przypadkach niestety zbyt późno zauważone zmiany w tym zakresie będą przyczyną konieczności wymiany siłownika, co też wiązać się będzie z dość sporymi kosztami. O wiele tańszym rozwiązaniem w tej kwestii będzie regeneracja siłowników dla motoryzacji realizowana przez profesjonalne warsztaty samochodowe. Tutaj trzeba jednak porządnego wyposażenia, gdyż naprawa skorodowanego siłownika polegać będzie na usunięciu skorodowanych elementów, napawaniu w miejscu ubytków, a następnie szlifowaniu i utwardzaniu powierzchni, do osiągnięcia wymaganych parametrów gładkości i pasowania siłownika. Jest to procesem dość wymagającym, jednakże o wiele przystępniejszym cenowo niż wymiana siłownika na zupełnie nowy, a co za tym idzie, warto tutaj jednak systematycznie przeprowadzać przegląd stanu technicznego siłowników jak również samego osuszacza powietrza, aby ewentualne nieprawidłowości w działaniu wychwycić jak najszybciej i tym samym umożliwić sobie regenerację zamiast wymiany siłownika na nowy. Będzie to z całą pewnością rozwiązaniem bardziej korzystnym pod względem finansowym, a co więcej, pozwoli na nam wydłużenie okresu eksploatacji poszczególnych siłowników, czyli w ostatecznym rozrachunku wpłynie na cenę ich zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *