Siłowniki w przemyśle motoryzacyjnym.

Wszelkiego rodzaju pojazdy samochodowe, w szczególności zaś ciężarowe i dostawcze, celem sprawnego pełnienia swoich funkcji, wymagają odpowiednich siłowników. Oczywiście w pojazdach osobowych także znajdziemy takowe, na przykład w bagażnikach. Niemniej jednak to w pojazdach ciężarowych i dostawczych będziemy mieć do czynienia z siłownikami o wiele większymi i mocniejszymi. W końcu zrzucenie kilku ton ładunku wymaga odpowiedniej mocy od siłownika. Trzeba tutaj jednak zwrócić uwagę na kwestię poprawnej pracy całego układu pneumatycznego oraz samego siłownika, aby praca pojazdu była w stu procentach bezpieczna.

Układ pneumatyki pojazdach ciężarowych.

Cały układ składa się przede wszystkim ze sprężarki o odpowiednio dobranej mocy, osuszacza powietrza, niezbędnych przewodów połączeniowych, oraz wspomnianych siłowników. Do tego należy jeszcze doliczyć pneumatyczne zaciski hamulcowe, które w takim wydaniu są wydajniejsze i bezpieczniejsze niż inne metody zatrzymywania pojazdu. Osuszacz powietrza jest niezbędny w celu obniżenia poziomu wilgotności powietrza do poziomu co najmniej 21%, celem zapewnienia bezpiecznej pracy całego układu i nie narażania siłowników oraz zacisków hamulcowych na korozję. Trzeba tutaj więc przeprowadzać systematyczny przegląd sprawności układu pneumatycznego, oraz kontrolować stan technicznych siłowników i zacisków hamulcowych, aby użytkowanie pojazdu było w pełni bezpieczne. Ewentualne uszkodzenia należy natychmiast naprawiać, lub tez w sytuacji, kiedy są one zbyt silne, wymieniać uszkodzone podzespoły na nowe.

Regeneracja siłowników dla motoryzacji.

W przypadku, kiedy korozja siłownika nie jest jeszcze zbyt daleko posunięta, zamiast przeprowadzać ich kosztowną wymianę na nowy, możliwe jest przeprowadzenie regeneracji poprzez napawanie i szlifowanie powierzchni skorodowanej. Sprawnie przeprowadzana regeneracja siłowników dla przemysłu motoryzacyjnego, będzie o wiele tańszym rozwiązaniem, toteż warto w pierwszej kolejności rozpatrywać tę właśnie opcję. Co więcej, siłownik zregenerowany będzie wykorzystany w większym zakresie, a to rzecz jasna przekłada się na obniżenie jego ceny w przełożeniu na wykonaną pracę. Dopiero w przypadku, kiedy uszkodzenia są zbyt daleko posunięte, konieczne będzie przeprowadzenia wymiany na nowy. Ze względów czysto ekonomicznych więc, należy przeprowadzać systematyczne kontrole stanu technicznego całego układu pneumatycznego ze szczególnym uwzględnieniem właśnie siłowników, aby ewentualne nieprawidłowości w ich działaniu korygować na bieżąco, a po wychwyceniu ich korodowania natychmiast przeprowadzać regenerację.

Podsumowanie

Jednym słowem, okazuje się, iż regeneracja siłowników dla przemysłu motoryzacyjnego jest rozwiązaniem przystępnym cenowo i bardziej optymalnym niż wymiana siłowników na nowe. Dlatego też, warto zadbać o prawidłowy stan techniczny układu pneumatyki, aby nie dopuścić do uszkodzeń siłowników, klasyfikujących je do całkowitej wymiany na nowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *